Sekcja organizacyjno-kadrowa

młodszy brygadier lic. Jarosław LASEK – Kierownik sekcji

 

mgr Monika KOŚMICKA – Starszy Specjalista

Sekcja organizacyjno-kadrowa realizuje zadania w zakresie spraw:

  1. kadrowych,
  2. organizacyjnych,
  3. archiwizacji,
  4. pomocy prawnej,
  5. kontroli,
  6. ochrony danych osobowych (RODO),
  7. bezpieczeństwa i higieny pracy.

Do zadań sekcji organizacyjno – kadrowej należy w szczególności:

  • opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
  • realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  • ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
  • zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
  • organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
  • opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
  • prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
  • organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  • przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
  • organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej;
  • opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
  • realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
  • prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
  • prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych.
  • realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta powiatowego;
  • przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej;
  • analizowanie stanu przyznanych komendzie powiatowej etatów;
  • prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
  • sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  • analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  • przygotowywanie wniosków dotyczących awansów i wyróżnień;
  • prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
  • organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej przez rzecznika prasowego;
  • realizowanie zadań związanych z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej komendy;
  • prowadzenie kancelarii do ochrony informacji niejawnych.