młodszy brygadier lic. Jarosław LASEK – Kierownik sekcji
mgr Monika KOŚMICKA – Starszy Specjalista
Sekcja organizacyjno-kadrowa realizuje zadania w zakresie spraw:
- kadrowych,
- organizacyjnych,
- archiwizacji,
- pomocy prawnej,
- kontroli,
- ochrony danych osobowych (RODO),
- bezpieczeństwa i higieny pracy.
Do zadań sekcji organizacyjno – kadrowej należy w szczególności:
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych.
- realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta powiatowego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej;
- analizowanie stanu przyznanych komendzie powiatowej etatów;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- przygotowywanie wniosków dotyczących awansów i wyróżnień;
- prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej przez rzecznika prasowego;
- realizowanie zadań związanych z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej komendy;
- prowadzenie kancelarii do ochrony informacji niejawnych.